Історія розвитку ТЗН
Міністерство освіти і наукри України
КЗ СОР "Лебединський педагогічний коледж"
Реферат на тему : "Історія розвитку ТЗН"
Підготувала студентка
521 групи
Ячменьова Олександра
План
- Технічні засоби навчання
- Історія розвитку
- Класифікація ТЗН
1. Технічні засоби навчання
Технічні засоби навчання (ТЗН) — обладнання та апаратура, що використовуються в навчально-виховному процесі для підвищення його ефективності.До ТЗН належать: технічні пристрої (апаратура) та дидактичні засоби навчання (носії інформації), які за допомогою цих пристроїв відтворюються. Класифікувати технічні засоби навчання складно через різноманітність будови, функціональних можливостей, способів подачі інформації.
2. Історія розвитку
Перший етап – середина 40–50-х рр. Цей період характеризується появою в навчальному процесі різноманітних технічних засобів навчання, які допомагали при подачі нової інформації. Поширеними були звукові та зорові технічні засоби (магнітофони, програвачі, проектори, телевізори).
Другий етап – середина 50–60-х рр. У цей період були розроблені спеціальні аудіовізуальні засоби навчання, спрямовані на реалізацію навчальних цілей, створені електронні класи, лінгафонні кабінети, розроблені засоби зворотного зв’язку, начальні машини, тренажери тощо. У60-х рр. педагоги-дослідники поєднують програмоване та аудіовізуальне навчання в одному терміні “педагогічні технології ”.
Третій етап – 70-ті рр. до ТЗН входять інформатика та теорія комунікацій, педагогічна кваліметрія, системний аналіз і різні педагогічні науки (психологія навчання, теорія управління пізнавальною діяльністю, рганізація навчального процесу, наукова організація педагогічної праці).
Четвертий етап – 80-ті рр. Він окреслюється виникненням комп’ютерних лабораторій, розвитком програмних засобів, використанням інтерактивного відео.
3. Класифікація ТЗН
Поширена така класифікація ТЗН:• за функціональним призначенням:
• передачі інформації (діа-, епі-, графо-, кіно-, мультимедіапроекто-ри, магнітофони, відеомагнітофони, програвачі, диктофони, аудіо-техніка, радіо, телевізори, сучасна комп'ютерна техніка та демон-страційно-моделювальне програмне забезпечення);
• контролю (старі модифікації пристроїв типу АМК-2, сучасна комп'ютерна техніка та контролювальне програмне забезпечення);
• навчання п самонавчання (комп'ютерні навчальні програми — лінійні, розгалужені, комбіновані);
• допоміжні (дошки — традиційні класні, презентаційні, електронні; панелі — рідинно-кристалічні, плазмові; модеми, сканери, принтери, відеокамери, фотоапарати, лазерні указки тощо);
• комбіновані, або універсальні (аудиторні технічні комплекси);
• за принципом будови та дії —механічні, електромеханічні, оптичні, звукотехнічні, електронні й комбіновані;
• за характером впливу на органи чуттів — візуальні, аудіо- та аудіовізуальні;
• за характером подачі інформації — екранні, звукові та екранно-звукові.
У навчально-виховному процесі ТЗН виконують такі функції.
- комунікативну — передача інформації;
- керівну — підготовка учнів до виконання завдань і організація їх виконання (відбір, систематизація, впорядкування інформації),
- встановлення зворотного зв'язку в процесі сприйняття й засвоєння інформації та корекція цих процесів;
- кумулятивну — збереження, документалізація й систематизація навчальної та навчально-методичної інформації; здійснюється через комплектування та створення фоной відеотек, нагромадження, зберігання та передачу інформації за допомогою сучасних інформаційних технологій;
- науково-дослідницьку — перетворення учнем інформації, добутої за допомогою ТЗН, із дослідницькою метою; пошук варіантів використання ТЗН учителем, моделювання змісту й форм подачі інформації.
Комментарии
Отправить комментарий